;################################################################## ; ; Phoenix-Z80 (Images) ; ; Programmed by Patrick Davidson (pad@calc.org) ; ; Copyright 2002 by Patrick Davidson. This software may be freely ; modified and/or copied with no restrictions. There is no warranty. ; ; This file was last updated August 16, 2002. ; ;################################################################## ;############## Standard enemies img_enemy_4: .db 7,9 .db %10000010 .db %11000110 .db %11111110 .db %10000010 .db %10000010 .db %10000010 .db %11111110 .db %01111100 .db %00111000 img_enemy_1: .db 6,6 .db %10000100 .db %10000100 .db %11111100 .DB %11111100 .DB %01111000 .DB %00110000 img_enemy_2: .db 8,5 .db %10000001 .db %11011011 .db %11111111 .db %11011011 .db %10000001 img_enemy_2a: .db 5,5 .db %10001000 .db %11111000 .db %10001000 .db %01010000 .db %00100000 img_operator: .db 8,8 .db %01111110 .db %11111111 .db %11000011 .db %11000011 .db %11000011 .db %11000011 .db %11111111 .db %01111110 img_spin1: .db 2 .dw img_spin_1a .db 2 .dw img_spin_1b .db 2 .dw img_spin_1c .db 2 .dw img_spin_1d .db 0 .dw img_spin1 img_spin_1a: .db 8,8 .db %00100000 .db %00111100 .db %01111111 .db %01100110 .db %01100110 .db %11111110 .db %00111100 .db %00000100 img_spin_1b: .db 8,8 .db %00001000 .db %00111100 .db %01111110 .db %11100110 .db %01100111 .db %01111110 .db %00111100 .db %00010000 img_spin_1c: .db 8,8 .db %00000010 .db %10111100 .db %01111110 .db %01100110 .db %01100110 .db %01111110 .db %00111101 .db %01000000 img_spin_1d: .db 8,8 .db %01000000 .db %01111111 .db %01111110 .db %01100110 .db %01100110 .db %01111110 .db %11111110 .db %00000010 img_spin2: .db 2 .dw img_spin_2a .db 2 .dw img_spin_2b .db 2 .dw img_spin_2c .db 2 .dw img_spin_2d .db 0 .dw img_spin2 img_spin_2a: .db 8,8 .db %00100000 .db %00111100 .db %01111111 .db %01111110 .db %01111110 .db %11111110 .db %00111100 .db %00000100 img_spin_2b: .db 8,8 .db %00001000 .db %00111100 .db %01111110 .db %11111110 .db %01111111 .db %01111110 .db %00111100 .db %00010000 img_spin_2c: .db 8,8 .db %00000010 .db %10111100 .db %01111110 .db %01111110 .db %01111110 .db %01111110 .db %00111101 .db %01000000 img_spin_2d: .db 8,8 .db %01000000 .db %01111111 .db %01111110 .db %01111110 .db %01111110 .db %01111110 .db %11111110 .db %00000010 ;############## Special enemies img_bounce: .db 8,9 .db %00011000 .db %00011000 .db %00011000 .db %00100100 .db %01000010 .db %10000001 .db %10011001 .db %10100101 .db %11000011 img_enemy_3: .db 4 .dw img_enemy_3a .db 4 .dw img_enemy_3b .db 4 .dw img_enemy_3c .db 4 .dw img_enemy_3d .db 0 .dw img_enemy_3 img_enemy_3a: .db 8,8 .db %00111100 .db %01000010 .db %10000001 .db %11111111 .db %11111111 .db %10000001 .db %01000010 .db %00111100 img_enemy_3b: .db 8,8 .db %00111100 .db %01000110 .db %10001111 .db %10011101 .db %10111001 .db %11110001 .db %01100010 .db %00111100 img_enemy_3c: .db 8,8 .db %00111100 .db %01011010 .db %10011001 .db %1011001 .db %10011001 .db %10011001 .db %01011010 .db %00111100 img_enemy_3d: .db 8,8 .db %00111100 .db %01100010 .db %11110001 .db %10111001 .db %10011101 .db %10001111 .db %01000110 .db %00111100 ;############## Bosses img_boss2: .db 16,12 .db %11111000 .db %10001111 .db %10001000 .db %10001000 .db %10001000 .db %10001000 .db %10001000 .db %10001111 .db %11111000 .db %11111000 .db %01110000 .db %00100000 .db 8,12 .db %00011111 .db %11110001 .db %00010001 .db %00010001 .db %00010001 .db %00010001 .db %00010001 .db %11110001 .db %00011111 .db %00011111 .db %00001110 .db %00000100 img_boss: .db 16,12 .db %10000000 .db %11000000 .db %11100000 .db %11111111 .db %11000111 .db %11000011 .db %11000001 .db %11000001 .db %11100001 .db %01110001 .db %00111111 .db %00011111 .db 8,12 .db %00000001 .db %00000011 .db %00000111 .db %11111111 .db %11100011 .db %11000011 .db %10000011 .db %10000011 .db %10000111 .db %10001110 .db %11111100 .db %11111000 ;############## Swooping enemy img_swoop: .db 2 .dw swoop_stage1 .db 2 .dw swoop_stage2 .db 0 .dw img_swoop swoop_stage1: .db 11,8 .db %11100000 .db %10101110 .db %11101110 .db %10111111 .db %11111111 .db %10101110 .db %11101110 .db %10100100 .db 3,8 .db %11100000 .db %10100000 .db %11100000 .db %10100000 .db %11100000 .db %10100000 .db %11100000 .db %10100000 swoop_stage2: .db 11,8 .db %11100000 .db %10101110 .db %11101110 .db %10111111 .db %11111111 .db %10101110 .db %11101110 .db %10100100 .db 3,8 .db %11100000 .db %10100000 .db %11100000 .db %10100000 .db %11100000 .db %10100000 .db %11100000 .db %10100000 ;############## Players img_player_ship_normal: .db 8,6 .db %10000001 .db %10000001 .db %10011001 .db %10100101 .db %11000011 .db %10000001 img_player_ship_damaged: .db 8,6 .db %10000000 .db %00000001 .db %10010000 .db %00000101 .db %11000000 .db %00000001 img_companion: .db 7,7 .DB %00010000 .DB %00111000 .DB %10111010 .DB %10111010 .DB %10111010 .DB %11111110 .DB %11111110 ;############## Player bullets img_player_bullet_0: .db 2,6 .db %11000000 .db %11000000 .db %11000000 .db %11000000 .db %11000000 .db %11000000 img_player_bullet_1: .db 4,8 .db %01100000 .db %11110000 .db %10100000 .db %01010000 .db %10100000 .db %01010000 .db %10100000 .db %01010000 img_player_bullet_2l: .db 3,7 .db %00100000 .db %01100000 .db %11100000 .db %11100000 .db %11100000 .db %11000000 .db %10000000 img_player_bullet_2r: .db 3,7 .db %10000000 .db %11000000 .db %11100000 .db %11100000 .db %11100000 .db %01100000 .db %00100000 img_player_bullet_3: .db 4,4 .db %01100000 .db %11110000 .db %11110000 .db %01100000 img_player_bullet_5: .db 5,7 .db %00100000 .db %01110000 .db %11111000 .db %11111000 .db %11111000 .db %11011000 .db %10001000 img_quad_bullet: .db 3,5 .db %01000000 .db %11100000 .db %11100000 .db %11100000 .DB %11100000 ;############## Dropped items img_eb_1: .db 2,2 .db %11000000 .db %11000000 img_eb_3: .db 3,3 .db %01000000 .db %11100000 .db %01000000 img_eb_2: .db 3,7 .db %10100000 .db %11100000 .db %11100000 .db %01000000 .db %01000000 .db %11100000 .db %01000000 img_money: .db 5,7 .db %00100000 .db %11111000 .db %10100000 .db %11111000 .db %00101000 .db %11111000 .db %00100000 img_eb_4: .db 5,5 .db %01110000 .db %11111000 .db %11111000 .db %11111000 .db %01110000 ;############## Explosion explosion_sequence: .db 2 .dw x1 .db 2 .dw x2 .db 2 .dw x3 .db 2 .dw x4 .db 2 .dw x5 .db 2 .dw x6 .db 2 .dw x7 .db 2 .dw x8 .db -1 ; kill enemy x1: .db 8,6 .db %00000000 .db %00011100 .DB %00111110 .DB %01010110 .DB %00111000 .DB %00000000 x2: .db 8,6 .db %00110000 .db %01001110 .DB %10111110 .DB %01001111 .DB %00111000 .DB %00011010 x3: .db 8,6 .db %11110011 .db %01001110 .DB %10110101 .DB %01000101 .DB %00111110 .DB %11011010 x4: .db 8,6 .db %11110011 .db %01001110 .DB %10110101 .DB %01000101 .DB %00111110 .DB %11011010 x5: .db 8,6 .db %01000001 .db %00100110 .DB %00010101 .DB %01000100 .DB %00010010 .DB %10011010 x6: .db 8,6 .db %01000010 .db %00100000 .DB %00000001 .DB %01000100 .DB %00100010 .DB %10001010 x7: .db 8,6 .db %00001000 .db %11000010 .DB %00000000 .db %00100000 .db %00000001 .db %00110000 x8: .db 8,6 .db %00000100 .DB %00000000 .DB %01000000 .DB %00000000 .db %00000001 .db %00100100 .db -1